Partnerattiecību veids jeb franšīze

Franšīze nosaka preču zīmes vai biznesa idejas lietošanas tiesības. Uzņēmēju vidū franšīze ir populāra, jo šāda veida sadarbība ir izdevīga abām iesaistītām pusēm. Franšīzes ņēmējam ir iespēja savā uzņēmuma attīstībā izmantot jau pazīstamu uzņēmuma nosaukumu, protams arī tā reputāciju, dažādas mārketinga tehnoloģijas un atbalsta mehānismus un produktus. Tātad franšīzes ņēmējam tā ir iespēja darboties jau stabilā un prestižā biznesā, uzņēmumam ietaupot laiku un līdzekļus biznesa modeļa izstrādei un šī modeļa sasniegšanai, tas dod arī iespēju izvairīties no iesācējiem raksturīgām kļūdām. Pasaules biznesa aprindās dominē uzskats, ka franšīze ir daudz stabilāka biznesa forma, kā iesācēju, tātad mazo un vidējo uzņēmēju darbība. Franšīze būtībā darbojas kā licence starp divām juridiski neatkarīgām firmām. Arī franšīzes devējs ir ieguvējs, jo tādā veidā uzņēmējs veiksmīgi turpina attīstīt savu biznesu caur sadarbības partnera (franšīzes ņēmēja) reklāmu un darbību kopumā. Franšīzes devējam jābūt uzņēmumam, kuram ļoti labi attīstīts un stabils bizness.

Pērkot franšīzes tiesības, franšīzes ņēmējam ir savi zināmi pienākumi, kā piemēram,- veicināt preču un pakalpojumu noietu tirgū, pie kam izmantojot franšīzes devēja esošās uzņēmējdarbības metodes un nākotnes redzējumu marketingā. Lai franšīzes ņēmējs spētu pilnvērtīgi veikt tam uzliktās prasības, franšīzes devējām savukārt ir pienākums regulāri jauno uzņēmēju apmācīt, sniegt regulāru atbalstu un norādījumus uzņēmējdarbībā. Un no šīs savstarpējās mijiedarbības jaunais uzņēmējs – franšīzes ņēmējs saņem neatsveramu ieguvumu, jo uzņēmējam tā ir iespēja gūt papildus zināšanas un pieredzes apmaiņu no jau zinošāka uzņēmēja. Savukārt, franšīzes devējs iegūst ne tikai sava uzņēmuma attīstību, caur jaunā uzņēmēja darbību, bet gan arī saņem ikmēneša noteikto maksu par šīs franšīzes izmantošanu. Rezumējot informāciju par to, kas tad īsti ir franšīze, jo šis jautājums bieži cilvēkiem nav īsti izprotams, franšīze ir uzņēmējdarbības veids, kur liels un stabils uzņēmums piešķir mazākam ieinteresētam uzņēmējam iespēju dalīties tā biznesā, ar iespēju izmantot gan uzņēmējdarbības modeli, gan brendu, gan preču vai pakalpojumu kvalitāti pēc iepriekš atrunātiem nosacījumiem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *